foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Головне меню

Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти

Календар України. Українське ділове мовлення

(Методичні рекомендації щодо організації профілактики суїцидальної поведінки у дітей і  підлітків загальноосвітніх навчальних закладах) 

За останні роки збільшилась кількість самогубств серед дітей 5-14 років. Максимальна  кількість самогубств серед неповнолітніх припадає на вік 14-17 років, але якщо вчасно помітити  зміни в поведінці дітей і надати допомогу, ризик суїциду можна значно зменшити. 

Чому людина, а особливо підліток, скоює такий жахливий вчинок? Що впливає на  формування суіцидальної поведінки людини? Які причини можуть призвести до суїциду? Які ознаки  того, що підліток може скоїти самогубство? Що можуть зробити адміністрація школи, класні  керівники, педагоги для попередження самогубств серед учнів? 

Для того, щоб проводити ефективну роботу, спрямовану на профілактику суіцидальної  поведінки в учнівському середовищі в закладах освіти, необхідно щоб класні керівники, педагоги  добре володіли інформацією з даної проблеми, могли помітити учня, у якого відбулися зміни в  емоційному стані та надати йому підтримку. З цією метою підготований даний матеріал. 

Детальніше:Діяльність школи щодо профілактики суїцидальної поведінки в учнівському середовищі 

Педагогічним працівникам можна рекомендувати у випадку виникнення ознак суїцидальної поведінки в учнів здійснювати наступні види допомоги: 

- Підбирайте ключі до розгадки суїциду. Попередження суїцидів полягає не тільки у піклуванні та  підтримці, а і у здатності розпізнавати ознаки можливої небезпеки. До числа останніх відносять суїцидальні погрози, які передують спробі самогубства, депресію, значні зміни у поведінці людини тощо. Зауважте своєчасно прояви безпорадності та безнадії і з’ясуйте, чи не є ця людина одинокою та ізольованою. 

- Приймайте суїцидента як особистість. Припустіть. що людина дійсно є суїцидальною особистістю.  Не вважайте, що вона не здатна і не може наважитися на самогубство. Якщо ви думаєте, що комусь  загрожує небезпека самогубства, дійте у відповідності зі своїми власними почуттями і  переконаннями. Небезпека, що ви перебільшите потенційну загрозу, - ніщо в порівнянні з тим, що  хтось може загинути в результаті вашого невтручання. 

Детальніше:Рекомендації педагогічним працівникам  щодо надання превентивної допомоги учневі при потенційному...

Для вирішення питань, що стосуються збереження життя та здоров'я , а також захисту прав та інтересів дитини можна звертатись :

 1547 номер телефона Урядової гарячої лінії з попередження домашнього насильства ;

 0 800 500 225 або 116 111 номер телефона «Національної дитячої «гарячої» лінії»;

 педагогічні працівники навчального закладу

-Чуловська Олена Русланівна (соціальний педагог)

-Карнафель Олександр Васильович (психолог)

      -  офіційний веб-сайт системи Безоплатної правової допомоги  http://bit.do/legalaid.Kapne

    

У проведенні заходів до Всеукраїнської акції «16 днів проти  насильства!» у Полонській ЗОШ №3 використали, як додаткові ресурси, інформаційні матеріали  підготовлені Радою Європи спільно з Міністерством освіти і науки України в рамках проєкту Ради Європи "Боротьба з насильством щодо дітей в Україні"

 

Детальніше:Всеукраїнська акція "16 днів проти насильства"

Агресія – індивідуальна аби колективна поведінка чи дія, спрямована на спричинення фізичної чи психічної шкоди або навіть на знищення іншої людини чи групи.

Агресивна поведінка виявляється вже в ранньому віці, випробовуючи батьківське терпіння і створюючи напруження у стосунках із однолітками.

Детально ознайомитися з рекомендаціями батькам можна за посиланням

 Насправді,   однією із складних проблем сучасної школи є проблема асоціальної (девіантної) поведінки дітей та підлітків. Таку категорію дітей класифікують , як діти чи підлітки з нестандартною поведінкою. Їхні проступки та порушення можуть стати для них звичними, перетворитися на норму поведінки. В їх відношеннях з вчителями виникають стійкі психологічні бар’єри. За своїми діями вони ще не злочинці, але будь-який найменший зовнішній негативний вплив може призвести до правопорушення. Прагнучи запобігти цьому наша Рада профілактики тісно співпрацює з службою ювенальної превенції., представники якої часто відвідують  школу та проводить профілактично- просвітницькі бесіди з учнями. 

 

 «Людина формується все життя: змінює погляди, звички, принципи, і тільки дитинство залишається незмінною константою на весь наш шлях, і кожен несе в собі власну долю як хрест або яскравий веселий ліхтарик.»

 Насильство — це завжди психічна травма, яка деформує особистість, перешкоджає нормальному психічному розвитку дитини, руйнує її психічне здоров’я.  Батьки мають усвідомити, що найважливіша   умова успішного виховання — становлення правильних стосунків з дітьми. Для того, щоб досягти взаєморозуміння з ними, треба усвідомити, що основа спілкування в сім’ї — доброзичливість, довірчі відносини.

Детальніше:“Не бий – послухай”: боротьба проти насилля над дітьми .

 

 Родина – яке близьке та зрозуміле для нас слово. Ми з дитинства відчуваємо материнську ніжність та тепло, батьківську допомогу та мудре слово. Та є діти,які недобровільно позбавлені цього почуття. І хто виріс у рідній сім’ї, тому важко уявити, що відчуває маленька дитина, яка залишилася без батьків, а,  можливо, й за живих батьках відчуває себе сиротою. Вони позбавлені любові та піклування, тому один на один постають перед життєвими труднощами.
Проблема неблагополучних сімей з кожним днем стає більш актуальною і болючішою темою для нашого суспільства. Всім відома істина – яке покоління підростає сьогодні – таке майбутнє нашої держави! Бо починати треба працювати з родиною до того, коли дорослі внаслідок свого способу життя втратять моральне обличчя та право називатися батьками ....

Детальніше:Соціальний педагог – адвокат дитячих душ,  або ж соціальна підтримка дітей з неблагополучних сімей

Чому підлітки не розмовляють

із батьками

 Мовчання не завжди золото

 Трапляється, що підліток не хоче утаємничувати батьків у свій внутрішній світ і насущні проблеми. На думку дитячих психологів, така поведінка підлітка – ознака дорослішання й становлення особистості. Тому панікувати не варто.

Але розібратися в цьому питанні необхідно. Чому підліток мовчить про свої проблеми ? Проблема підлітка в спілкуванні з батьками може бути викликана тим, що дитина не відчуває зацікавленості батьків у важливих для неї питаннях. А підлітків точно не цікавлять навчання й оцінки в школі. Тинейджерів цікавлять зовсім інші аспекти життя людини.

Детальніше

Copyright © 2023 Полонський ліцей №3 імені М.Свінціцького Rights Reserved.