Необхідна риса педагога – оригінальність, безпосередність особистісного бачення світу, віра у вигадку, вміння дивитися на світ очима дитини. Зберегти в собі дитячу безпосередність – це щаслива умова для педагогічного мистецтва. Справжнього вчителя характеризує постійний пошук оптимальних дидактичних, виховних, методичних та педагогічних рішень. Творчість педагога проявляється також в ефективному застосуванні набутого ким-небудь досвіду в нових умовах, у вдосконаленні раціоналізації, модернізації відомого відповідно до нових завдань в гнучкості при виконанні запланованого в непередбачених ситуаціях, вдалій імпровізації як на основі точного знання і компетентного розрахунку, так і високорозвиненої інтуїції; в умінні фантазувати, бачити близьку і далеку перспективи в роботі; трансформувати рекомендації методичного посібника. |
Найвища насолода життя вчителя початкових класів – у педагогічній творчості, яка чимось наближається до мистецтва. Тому творчий вчитель будує роботу, враховуючи особливості дитини та закономірності її розвитку, економно, без зайвого тиску керуючись цим процесом, намагається поставити її в такі умови, які спонукали б до пошуку ефективних, виразних, влучних засобів утілення творчого задуму.
Творчість – це діяльність, яка породжує щось нове, раніше не відоме на основі осмислення вже нагромадженого досвіду та формування нових комбінацій знань, вмінь, продуктів. Творчість має різні рівні. Для одного рівня творчості характерне використання вже відомих знань та розширення меж їх використання; на іншому рівні створюється зовсім новий підхід, який змінює звичний погляд на об’єкт чи галузь знань.
Як специфічний вид людської діяльності творчість погляд із «новизною» характеризується і «прогресивністю». Справжня творчість гуманна за своєю природою оскільки спрямована на розвиток та саморозвиток особистості, культури суспільства.
Визначаючи творчість як вид людської діяльності відзначають такі ознаки, що характеризують її як цілісний процес:
- наявність протиріччя проблемної ситуації або творчого завдання;
- соціальна та особиста значимість і прогресивність, яка робить внесок у розвиток суспільства та особистості;
- наявність об’єктивних (соціальних, матеріальних) передумов для творчості;
- наявність суб’єктивних передумов для творчості (знань, умінь, особливо позитивної мотивації творчих здібностей особистості);
- новизна й оригінальність процесу і результату.
Якщо з названих ознак свідомо не врахувати хоча б однієї, творча діяльність, або не здійсниться, або її не можна буде називати творчою. І це розуміють педагоги кафедри початкових класів Полонського ліцею №3 імені М.Свінціцького, і саме тому знову зустрілися на засіданні творчого клубу для ознайомлення з новими творчими ідеями один одного, для обміну думок та новинок, які б спонукали наших здобувачів освіти навчитися вчитися. А це і є головна ідея Нової української школи-навчити вчитися творчо, цікаво, пізнавально та вмотивовано.