Полонська ЗОШ №3
  • Про нас
    • Візитка
    • Історія ліцею
    • Адміністрація
    • Колектив
    • Віртуальний тур по ліцею
  • Освітній процес
    • Режим роботи
    • Розклад дзвінків
    • Розклад уроків
  • Навчальна робота
    • Початкова школа
    • Середня і старша школа
    • Дистанційне навчання
    • Методична робота
    • Виставка педагогічних ідей
    • Практичний досвід вчителів
    • Індивідуальна форма навчання
  • Виховна робота
    • Національно-патріотичне виховання
    • Учнівське самоврядування
    • Гра Сокіл «Джура»
    • Позаурочна діяльність
    • Волонтерська діяльність
  • ВСЗЯО
    • Положення
    • Самооцінювання
    • Внутрішні моніторинги
  • Прозорість і відкритість
  • Нормативні документи
    • Накази
    • Проєкти рішень
    • Положення
  • Галерея
    • Фотогалерея
    • Відеогалерея
  • Головна
  • Новини
  • НМТ/ЗНО/ДПА
  • Робота з обдарованими дітьми
    • Олімпіади
      • 2024-2025 навчальний рік
    • Конкурси
      • 2024-2025 навчальний рік
    • МАН
      • 2024-2025 навчальний рік
    • Розвиваємо таланти
  • Електронні журнали
    • Нормативне забезпечення
    • Вхід: Нові знання
  • Інклюзивне навчання
    • Психолого-педагогічний супровід
    • Оцінювання
    • Інклюзивно-ресурсний центр Полонської міської ради ОТГ
  • Психологічна служба
    • Батькам
    • Учням
    • Психологічна просвіта
    • Педагогам
  • Соціальна робота
    • Організаційна робота
    • Профілактична робота
    • Діагностична робота
  • Служба освітньої безпеки
  • Протидія булінгу
    • Положення
    • Правова допомога
  • Безпечне освітнє середовище
    • Нормативне забезпечення
    • Охорона праці
    • Пожежна безпека
    • Цивільний захист
    • Безпека життєдіяльності
  • Академічна доброчесність
    • Положення про акад. доброчесність
    • Все про акад. доброчесність
  • Атестація
    • Графік роботи атестаційної комісії
    • Список педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації
    • Скринька для подачі документів на атестацію
    • Підвищення рівня професійної майстерності педагога
  • Ми у facebook
  • Віртуальна бібліотека
    • Вибір підручників
      • 2024-2025 навчальний рік
    • Електронні підручники
  • Організація харчування
    • Нормативна база
    • Меню
    • НАССР
  • Контакти
  1. Головна
  2. Психологічна служба
  3. Батькам

Поради батькам дітей з особливими потребами

Деталі
Категорія: Батькам
Опубліковано: 22 січня 2025
Перегляди: 35

1. Ніколи не жалійте дитину через те, що вона не така, як усі. 
2. Даруйте дитині свою любов та увагу, однак не забувайте про інших членів родини, котрі її теж потребують. 
3.  Не  дивлячись  ні  на  що,  зберігайте  позитивне  ставлення  і уявлення про свою дитину. 
4. Організуйте свій побут так, щоб ніхто в сім'ї не відчував себе «жертвою», відмовляючись від свого особистого життя. 
5. Не відгороджуйте дитину від обов'язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом з нею. 
6. Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна гордитися вами. 
7.  Не  бійтеся  в  чомусь  відмовити  дитині,  якщо  вважаєте  її вимоги надмірними. 
8. Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять їй вас. 
9. Не обмежуйте дитину в спілкуванні з ровесниками. 
10. Частіше звертайтеся за порадами до педагогів та психологів. 
11. Звертайтеся до родин, у яких є діти. Передавайте свій досвід і переймайте чужий. 
12.  Пам'ятайте,  що  дитина  коли-небудь  подорослішає  і  їй доведеться жити самостійно. Готуйте її до самостійного життя. 
Говоріть з нею про майбутнє 

Поради батькам, які прагнуть розвивати здібності своїх дітей

Деталі
Категорія: Батькам
Опубліковано: 22 січня 2025
Перегляди: 36
o Не  стримувати  розкриття  потенціальних  можливостей психіки. 
o  Уникати односторонності в навчанні та вихованні. 
o  Не позбавляйте дитини ігор, забав, казок, створювати умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності. 
o  Допомагайте  дитині  в  задоволенні  основних  людських потреб(почуття  безпеки,  кохання,  повага  до  себе  та  оточуючих),оскільки  людина,  енергія  якої  пригнічена загальними  проблемами,  найменше  спроможна  досягти 
висот самовираження. 
o  Залишайте дитину на самоті й дозволяйте займатися своїми справами. Пам’ятайте: «Якщо ви хочете своїй дитині добра, 
навчіть її обходитися без вас». 
o  Підтримуйте  здібності  дитини  до  творчості  й  виявляйте співчуття до невдач. Уникайте незадовільної оцінки творчих 
спроб дитини. 
o  Будьте  терплячими  до  ідей,  поважайте  допитливість, запитання дитини. Відповідайте на всі питання, навіть, якщо 
вони, на ваш погляд, виходять за рамки дозволеного. 
o  Навчати слід не того, що може сама дитина, а того, що вона опановує за допомогою дорослого, показу, підказки. 
o  Даруйте дитині батьківську любов, повагу, створіть умови для розвитку, дайте можливість їй жити власним життям. Не 
задовольняйте власні емоції за рахунок дітей. 
o  Допомагайте, але не заважайте їм самим робити свій вибір. 
o  Виховуйте дитину як рівну собі, тоді вона буде відстоювати власну думку, поважати інших, буде вільною, талановитою 
особистістю. 
o  Спілкуйтесь частіше з дітьми, намагайтеся бути в курсі їх справ,  підтримуйте  їх  у  будь-якій  ситуації,  пояснюйте 
існування різних точок зору. 
o  Підтримуйте родинні стосунки, влаштовуйте сімейні свята, ігри. 
o  Виховуйте дитину в гармонії з природою. 
o  Дайте  можливість  дитині  спробувати  себе  в  різних напрямках  творчої  діяльності,  не  дозволяйте  кидати 
розпочату  справу,  доки  не  отримаєте  перших  результатів, щоб зробити певні висновки. 
o  Спонукайте  до  праці,  примушуйте  виконувати  певну роботу, навіть інколи за рахунок свого часу. 
o  Радійте успіхам ваших дітей. 
o  Виражайте свою любов до дітей так, щоб вони її відчули. 
o  Пам’ятайте, що любов – це і турбота про інших. 
o  Пам’ятайте, що проблеми дитини – це проблеми батьків і починати щось змінювати треба спочатку з себе. 

Пам'ятка для батьків щодо створення сприятливої сімейної атмосфери

Деталі
Категорія: Батькам
Опубліковано: 22 січня 2025
Перегляди: 35
 ♣Пам'ятайте: від того, як батьки розбудять дитину, залежить її психологічний настрій на увесь день. 
 ♣ Час для нічного відпочинку кожній дитині потрібний суто індивідуально. Показник один, щоб дитина виспалася і легко  прокинулася, коли її будять батьки. 
 ♣ Навчіться зустрічати дітей після уроків. Не варто першим ставити питання: «Які оцінки ти сьогодні отримав?», краще
поставити контрольні питання: «Що було цікавого в школі?», «Чим сьогодні займалися?», «Як справи в школі?». 
 ♣ Радійте успіхам дитини. Не дратуйтеся у момент її тимчасових невдач. 
 ♣ Терпляче, з цікавістю, слухайте оповідання дитини про події в її житті. 
♣ Дитина повинна відчувати, що її люблять. 
 ♣ Необхідно виключити із спілкування окрики, грубі інтонації. 
 ♣ Створіть в сім'ї атмосферу радості, любові і поваги.   
 
  Пам’ятайте 
 - Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти. 
- Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності. 
- Якщо дитину висміюють,  вона стає замкнутою. 
- Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини. 
- Якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться приймати інших. 
- Якщо дитину підбадьорюють,  вона вчиться бути вдячною. 
- Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою. 
- Якщо дитина живе в безпеці, вона вчиться вірити в людей. 
- Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе. 
- Якщо дитина росте в розумінні, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Поради для батьків: як підтримати та заспокоїти дитину під час війни

Деталі
Категорія: Батькам
Опубліковано: 22 січня 2025
Перегляди: 39

Під час війни діти потребують особливої уваги з боку батьків. Страх, тривога та нервове напруження – ці почуття особливо впливають на дитячу психіку.

Як підтримати та заспокоїти дитину під час війни, щоб зменшити наслідки психологічної травми?

1. Мінімізуйте перегляд новин з дитиною.

В ідеалі, уникайте їх перегляду при дитині. Задля власного спокою можна  поставити  дедлайн  на  їх  перегляд,  уникаючи  постійного моніторингу соцмереж.

2. Говоріть з дитиною. Багато. Постійно.

Це  прекрасний  інструмент,  який  можна  взяти  із  собою в укриття. Намагайтеся бути максимально чесними та озвучуйте лише правдиві факти або те, в чому дійсно впевнені і у що вірите самі.

3. Діти потребують тактильності.

Іншими словами, намагайтеся обіймати їх якомога частіше. Для молодших дітей гарно спрацюють пальчикові ігри. Можна спробувати створити максимальне відчуття безпеки: обійміть дитину;  ритмічними,  проте  не  динамічними  погойдуваннями рухайтеся вправо-вліво або вперед-назад; можна паралельно з цим погладжувати дитину або намугикувати якусь мелодію. І не важливо скільки Вашій дитині років: 4 чи 12…

4. Не соромтеся говорити зі своєю дитиною про власні почуття та емоції.

Ви живі! У Вас є емоції! Ви вчите дитину тому, що проявляти їх - це нормально.

5. Прислухайтеся до дітей.

Найчастіше, вони транслюють те, що переживають  і  відчувають мимовільно.  Інколи,  самі  не розуміючи, що з ними відбувається. Дуже  гарно  спрацює  повторення  за  дитиною  її  ж  тверджень. Наприклад: «Ти злишся на … Так?», «Ти боїшся, що …» і т.д.

6. Спостерігайте за грою дитини.

Саме в грі дитина проживає те, що свідомо прожити не в змозі. Гра може допомогти зрозуміти те, що дитина не зможе проговорити.

7. Не втомлюйтеся повторювати дитині, що ви поруч, що ви її захищаєте, турбуєтеся про неї, що вона не самотня.

Намагайтеся бути в зоні постійного доступу: фізично, по телефону, по відеозв’язку (у випадках, коли доводиться бути окремо).

8. Дозвольте дитині брати із собою важливу річ або іграшку.

Це  створить  додаткове  відчуття  безпеки.  Якщо  десь  забувши лишатиме  –  нагадайте  про  неї.  Якщо  загубить  –  дозвольте посумувати, а, за потреби, запропонуйте обрати іншу для турботи.

9. Не ігноруйте можливості створити символічні ритуали перед сном.

Це може бути, наприклад, розмова на нейтральні або спільні теми або  обійми  із  старшими  дітьми.  З  молодшими  дітьми  може  бути читання або складання казок, обійми та погладжування.

10. Дозволяйте дітям знімати напругу в конструктивний спосіб.

Це можуть бути найрізноманітніші ігри та техніки: - можна рвати або зминати папір;

- гра в «паперові» сніжки;

- можна «боксувати» м’яку подушку;

-  запропонуйте  крик  без  крику:  просимо  дитину  спробувати закричати, але без голосу (гучності);

- «стаканчик крику» або «мішечок крику»: можна кричати, але лише направивши цей крик в мішечок або стаканчик;

- ігри з водою (воду можна переливати із ємності в ємність) та піском. 

Не можеш сказати – пиши!

Деталі
Категорія: Батькам
Опубліковано: 16 січня 2025
Перегляди: 38
До уваги підлітків та їх батьків! 
Як розвинути навички письма та креативного мислення у підлітків? Саме цьому присвячений курс «Не можеш сказати – пиши!» на Освітній онлайн-платформі Зрозуміло!
Вчитися дивитися на світ довкола по-різному, спираючись на власний світогляд, – важлива навичка для підлітків. Це допомагає молоді адаптуватися у суспільстві, знаходити у ньому своє місце. А ще – розвинути навички письма та креативного мислення, що допомагають підтримувати себе у несприятливих умовах. Бо можна горювати й гнутися, а можна сказати собі: вау, і таке мені довелось пережити, я стала чи став сильнішою людиною! І не пливу, як тріска за водою, а маю владу над своїм життям. Ця влада – в ваших руках. Її інструменти – ручка, олівець, папір, комп’ютер чи навіть телефон із відкритими нотатками. Інтерактивний курс для підлітків про навички письма та креативного мислення, що допоможе  підтримувати себе у несприятливих умовах.
Зареєструватися на курс можна за посиланням  https://bit.ly/3Df55Rk
Відео про курс  https://youtu.be/irg2lhwgdaM?si=8hq7FUpkrVonmiuF
Протягом курсу ви дізнаєтеся про:
·        копінг-стратегію та її різновиди, тобто способи подолання стресових ситуацій;
·        вісім базових емоцій, серед яких не буває «поганих», та про місію кожної з них;
·        практику автоматичного письма для розірвання травматичного кола;
·        варіанти автоматичного письма;
·        методи, які дозволяють повертати собі ресурс і дізнаватися, що дає ресурс, а що наповнює радістю.

Copyright © 2024 Полонський ліцей №3 імені М.Свінціцького Rights Reserved.